Bij alle vormen van dienstverlening maar zeker bij IT-dienstverlening is effectieve regie van belang voor het succes. Zeker bij grotere organisaties, waar producten en diensten geleverd worden door ‘de eigen club’ én door externe leveranciers. Waar veel grote en kleine klanten en business units náást elkaar bediend moeten worden.

Effectieve regie zorgt er namelijk voor dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn. Dat er goede afspraken over de dienstverlening gemaakt worden. En dat de geleverde prestaties zo nodig ook beïnvloed kunnen worden!

Dit is van belang, ook al omdat geld, kwaliteit, risico en klanttevredenheid meespelen. Omdat er juridische randvoorwaarden zijn. Omdat discussie niet alleen over vandaag en morgen gaan, maar ook over investeringen en innovaties, over portfolio’s en life cycles, dus over overmorgen.

Hier ligt de toegevoegde waarde van de regieorganisatie. Hoe stel je vast hoe professioneel de regieorganisatie is? En hoe maak je haar professioneler?

Denis Verhoef (Kirkman Company) bespreekt tijdens dit college hoe de volwassenheid van de regieorganisatie kan worden vastgesteld. Steekwoorden: rolvastheid, samenwerking, informatiekwaliteit, de ‘echte prestatie’, de relatie, randvoorwaarden voor effectieve besturing. En: welke vervolgstappen zijn nodig om tot professionalisering te komen? 

PowerPoint Presentatie Denis Verhoef

Videoregistratie Denis Verhoef